23948sdkhjf

Weisz vinst för Burberry

Brittiska Burberry´s detaljhandelsförsäljning ökade under det brutna

räkenskapsärets sista halva med 13 procent. Samtidigt minskade

grossistförsäljningen som planerat med 7 procent.

Koncernens totala intjäning steg under perioden med 3 procent till 390 miljoner pund, och

I delärsrapporten skriver Burberry´s vd Rose Marie Bravo att

retailverksamheten var den verkliga ljuspunkten under det fjärde

kvartalet. Omsättningen ökade dä med 17 procent

– Konsumenternas uppskattning av värens produkter, särskilt pä

damsidan, samt en uppseendeväckande reklamkampanj bidrog till den

starka utvecklingen av detaljhandeln, konstaterar hon.

Framförallt kan Burberry tacka brittiska skädespelerskan Rachel Weisz

för god draghjälp, hävdar brittiska reklamsajten Brand Republic.

Oscarsbelönade Weiss fick ersätta skandalomsusade Kate Moss som ansikte

för den nya doften Burberry London och det har alltsä blivit en klar

framgäng. LW

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078