23948sdkhjf

Här är skofackhandelns revansch

Medlemsorganisationen ANWR tar upp kampen om skoförsäljningen på nätet. I dagarna lanserades sajten Topshoes.se.– Det här är ett sätt att ge den fysiska skofackhandlaren en skjuts ut på nätet, säger Jan Smeds, projektansvarig på ANWR, till Habit.

Av den drygt en miljard kronor som skohandeln omsätter på nätet vill medlemmarna i ANWR ta del av. Av organisationens drygt 80 medlemmar har cirka 25 skobutiker anslutit sig till den gemensamma e-handelsbutiken. – Målet är självklart att så många som möjligt av våra butiker går med. Inom en överskådlig framtid ska vi nog få med oss ett 50-tal, spår Jan Smeds.Tanken är att butikernas fulla sortiment ska vara tillgängligt för försäljning. Det gemensamma systemet för e-handeln är så pass automatiserat att skoförsäljaren inte ska behöva göra något extraarbete. – Butikerna kopplar upp sig mot ett virtuellt lager och den butik som ligger fysiskt närmast kunden får ordern, förklarar Jan Smeds.Vad e-handelssatsningen kostar butikerna vill han inte avslöja.– Det här är en gemensam satsning och det är en billig investering. KÅ

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078