23948sdkhjf

Branschveteraner gör repris av en blågul klassiker

Med en stor passion för Gul & Blå gör Magnus Senke tillsammans med WeSC-grundaren Mattias Hallencreutz ett försök att gjuta nytt liv i det snart 50 år gamla varumärket.

Gul & Blå med rötter i 1960-talet är åter i hetluften. Magnus Senkes och Mattias Hallencreutz plan är att erövra marknaderna med det blågulaa varumärket. – Att bli så totalt dominerande som Gul & Blå var är inte möjligt att göra om. Men vi hoppas och tror att vi kan bli ännu större fast på en global marknad i stället, säger Magnus Senke till Habit.På agendan står wholesale. På knappt ett år har antalet säljkanaler växt. I Japan, Australien, Nederländerna, Belgien, Tyskland, Storbritannien, Danmark, Finland och USA säljs Gul & Blå. I Sverige finns ett 30-tal återförsäljare, bland dem ETC-butikerna i Stockholm, Olssons i Växjö, Stuk i Göteborg och Rådhuset i Uppsala. Sedan en dryg månad tillbaka finns plaggen också i den tillfälliga butiken i Mood-gallerian i Stockholm. – Under våren hoppas vi ha ett 50-tal återförsäljare och finnas i de bästa jeans- och modebutikerna som är varumärkesdrivna, säger Magnus Senke.Kajsa ÅströmFoto: Kajsa ÅströmLäs mer i senaste numret av Habit, nr 10 2013

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062