Mode och sport Cdon:s starkaste kort
Cdon Groups med e-handelsportaler som Cdon, Lekmer, Nelly, Tretti och Gymgrossisten omsatte totalt 949,6 miljoner kronor under tredje kvartalet, juli–september, jämfört med 953,3 miljoner under motsvarande period förra året. Rörelseresultatet på 2,6 miljoner kronor för perioden förra året uppgick till –18 miljoner kronor i år. I jämförelsetalen från 2012 är omsättningen för Heppo som avyttrades tidigare i år exkluderad. Under kvartalet växte segmentet sport och hälsa med 37 procent. Modesegmentet där Nelly och Members ingår hade en tillväxt på 14 procent, enligt rapporten. Under kvartalet uppgick omsättningen till nästan 188 miljoner kronor jämfört mde 164 miljoner för ett år sedan. E-handelsportalen Cdon.com, som koncernen har för avsikt att göra till ett fullsortimentsvaruhus, minskade sitt lager av datorprodukter, vilket påverkade resultatet negativt med cirka 13 miljoner kronor. För niomånadersperioden, januari–september, uppgick nettoomsättningen till 2 946,2 miljoner kronor (2.817,6) och röreseresultatet till -28,4 miljoner kronor (10,0). Kajsa Åström