23948sdkhjf

Tigers vd om framgångarna utomlands

Danskägda Tiger of Sweden fortsätter att rulla ut flaggskeppsbutiker på den internationella marknaden.– Vi gör otroligt mycket research. Att gå in på en ny marknad är ett stort beslut, säger David Thunmarker till Habit.

I år kommer Tiger of Sweden att ha öppnat sex flaggskeppsbutiker i världen. I mars öppnade en butik i Toronto, vilket var den andra butiken i Kanada – debuten skedde i Montreal. I september var det dags för Aalborg i Danmark, i oktober öppnade Londonbutiken vid Piccadilly Circus. En andra butik öppnar i november i London, i finanskvarteren Canay Wharf. Samma månad får även Bergen i Norge ett flaggskepp. Och nyligen öppnade en tredje butik i Sydafrika, i Kapstaden.– Vi hade inte Sydafrika på vår shortlist från början, säger David Thunmarker till Habit. Det var en partner som hade följt oss och uppvaktade oss med idén om en butik. Första butiken i Johannesburg blev en jättesuccé, berättar han.– Vi insåg att det fanns plats för fler och en andra butik i Johannesburg öppnade. Framgångarna fortsatte även för denna etablering.– Därför var Kapstaden nästa naturliga steg.Butikerna i Sydafrika drivs som franchise. Kajsa ÅströmFoto: Kajsa ÅströmLäs mer i Habit nr 11: David Thunmarker om Tigers framgångar och framtid

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047