Björn Borgs marknadschef prisad
Lina Söderqvist har arbetat på Björn Borg sedan 2011 och nu har hon utsetts till Årets marknadschef av Marknadsföreningen i Stockholm och Sveriges Marknadsförbund, uppger Dagens Media.Motiveringen lyder:"Med nytänkande, tydlighet och iögonfallande kampanjer har vår vinnare lyckats blåsa nytt liv i ett klassiskt varumärke, trots en begränsad budget. Att allt arbete genomsyras av ett distinkt ställningstagande för mer kärlek i världen – rätten att få älska vem man vill, var man vill – bidrar inte bara till att förändra attityderna till varumärket, utan även attityderna i samhället i stort".Hon briljerar i de fem kriterierna; affärsresultat, ledarskap, personlig prestation, företagets varumärke samt etik och moral och tog hem priset i styv konkurrens med Svenskt Tenns Thommy Bindefeld, Taxi Stockholms Carina Herly, Jonas Eklöf från Samsung Electronics och Agneta Filén som arbetar på Umeå Energi. PH