23948sdkhjf

Varumärkena som ger Hansa energikick

Nu är det klart att COS, & Other Stories, Whyred , Gant, Lexington, Monki, Boomerang och Weekday öppnar i citygallerian Hansa i Malmö.
– Det är glädjande att flera nya varumärken etablerar sig i Hansa och att COS och & Other Stories etablerar sina första butiker i Malmö hos oss, säger Therese Rattik, vd på Areim.

Areim förvärvade Hansa i centrala Malmö hösten 2014 med idén att förädla och utveckla ett historiskt starkt handelsläge. COS, & Other Stories, Monki, Boomerang och Weekday öppnar till hösten.

Förändringsarbetet med Hansa görs i samarbete med HEA property partner, som på Areims uppdrag ansvarar för utveckling, uthyrning och förvaltning av gallerian.

På nedre plan öppnar Ica en fullsortimentsbutik med saluhallskänsla i höst. Systembolaget flyttar ner och öppnar en ny butik med vinkällare.
Med flera restauranger blir det sammantaget en mötesplats för mat och dryck på nedre plan.

– Tillsammans med ett tydligt varumärkeskluster stärker vi nu Hansa som mötesplats för mode, mat och dryck i Malmö, säger Therese Rattik.

Sedan tidigare på plats finns kedjor som Accent, Akademibokhandeln, Boomerang, Brothers, Espresso house, Esprit. Gant, Hallbergs guld, Jerns, Kicks, MQ och Synsam.

Ylva Åkesson/ Dagens Handel
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.066