Etons stilkarusell
Under veckan visar skjortvarumärket upp sig i Ljusgården på NK med hjälp av en installation. Tilltaget är också en möjlighet för herrvarumärket att i stil knyta an till det nya butikskonceptet och varumärkesidentiteten.
Den 4 till 10 mars visar Eton upp sig med en installation, Eton Style Carousel, i Ljusgården på NK i Stockholm. Förutom att visa upp produktutbudet på ett interaktivt kan varuhusets besökare även vinna skjortor och accessoarer.
– Att vara innovativa i butik och digital marknadsföring är en nödvändighet för oss som behöver skapa global uppmärksamhet gentemot återförsäljare och konsumneter. Vår målsättning är att vara en av världens ledande modeaktörer när det kommer till ny marknadsföring, Style Carousel är givetvis endast en liten del i den satsningen, säger Johan Falk, global marknadschef hos Eton.
Utformningen ska påminna om en stor klassisk, enarmad bandit.
I slutet av april blir den fysiska installationen istället en global digital upplevelse för att marknadsföra en bredare produktportfölj, ny identitet och ett nytt sätt att presentera produkterna på.