23948sdkhjf

H&M vill lansera fler varumärken

I samband med delårsrapporten framkom att H&M vill satsa på fler nya varumärken.
Omsättningen under första kvartalet, december–februari, uppgick till närmare 51 miljarder kronor, vilket är högre än för jämförbar period i fjol på nästan 47 miljarder kronor. Resultatet efter finansiella poster uppgick till 3,3 miljarder kronor jämfört med 4,7 miljarder.

Utvecklingen av e-handeln är ”tillfredsställande” och ”mycket lönsam”, enligt koncernen. Vid årets slut ska H&M:s e-handel finnas på totalt 34 marknader. I rapporten understryker vd, Karl-Johan Persson, vikten av varumärkena COS, & Other Stories, Monki, Weekday och Cheap Monday som ”utgör en allt viktigare del i koncernen. H&M planerar att satsa på fler varumärken i framtiden. ”Vi ser fram emot att lansera ytterligare varumärken längre fram”, står det i rapporten. Vilka varumärken det kan röra sig om sägs dock inte-.

Under räkenskapsåret planeras butiker på, för H&M nya marknader, Nya Zeeland, Cypern och Puerto Rico.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.502