Modekampanjer prisade
En reklamfilm för H&M prisades i två kategorier och en kampanj för Björn Borg kammade hem en utmärkelse under onsdagskvällens Guldäggsgala. Därtill fick en kampanj för Peak Performance en utmärkelse.
Motivering lyder: När det är viktigt att vara rätt är det också lätt att trampa fel. Och med en idé som kräver fingertoppskänsla i hantverket för att fungera blev vi imponerade över hur väldigt bra allt sitter. Fotografi, modellval, styling, kameraåkningar, musik, manus, voice over, tajming och sist men inte minst känsla. Vi blev inspirerade och förälskade.
Kampanjen prisades även i kategorin Onlinefilm. I kategorin Innovation tilldelades byrån Garbergs ett Guldägg för kampanjen First Person Lover med Björn Borg som kund.
Motivering till utmärkelsen lyder: Världens första Guldägg någonsin i Innovation är en underbar, nästan omöjligt ambitiös idé. Vi förförs att kliva in i en värld där gränserna mellan kommunikation, e-commerce och gaming helt suddats ut. Ska man sälja underkläder 2016 ska man göra det i ett First-Person perspektiv, tungt beväpnad med kärlek och slängkyssar. Yes please Björn Borg, kill them with kindness!
Även i kategorin mobilt prisades en kampanj för ett modvarumärke nämligen byrån Perfect Fools Magic Hour Pop-up Shops för kunden Peak Performance.