De kan få Guldägg
På torsdagen tillkännagavs vilka bidrag som är nominerade till årets upplaga, den 56:e i ordningen,av reklamutmärkelserna i Guldägget 2017 som äger rum i Stockholm 4 maj. I kategorin Indentitetsdesign är Zlatan Ibrahimovic och Varners varumärke A–Z nominerat och identiteten är framtagen av Happy Forsman & Bodenfors. Kampanjen Gränslöst är nominerad i kategorin Onlinefilm och den är framtagen av byrån Forsman & Bodenfors till Åhléns. I kategorin Pr är byrån Garbergs nominerade för Björn Borgs kampanj Skin Collection och i kategorin Hantverk kan Converse Couples
med uppdragsgivaren Anomaly New York för Converse och byrån Aspekt ta hem pris.
Guldägget 2017 delas det ut i kategorierna Annonsering, Audio, Digitalt, Direkt, Event, Film, Förpackningsdesign, Hantverk, Identitetsdesign, Innovation, Integrerat, Mobilt, PR, Onlinefilm och Utomhus. Dessutom delas det ut specialpriser i Guldskrift, Guldblick, Platinaägget, Kycklingstipendiet och Titanpriset.