23948sdkhjf

De kan få Guldägg

Kampanjer för Björn Borg, Åhléns, Converse och Zlatans A–Z är nominerade till Guldägget 2017.

På torsdagen tillkännagavs vilka bidrag som är nominerade till årets upplaga, den 56:e i ordningen,av reklamutmärkelserna i Guldägget 2017 som äger rum i Stockholm 4 maj. I kategorin Indentitetsdesign är Zlatan Ibrahimovic och Varners varumärke A–Z nominerat och identiteten är framtagen av Happy Forsman & Bodenfors. Kampanjen Gränslöst är nominerad i kategorin Onlinefilm och den är framtagen av byrån Forsman & Bodenfors till Åhléns. I kategorin Pr är byrån Garbergs nominerade för Björn Borgs kampanj Skin Collection och i kategorin Hantverk kan Converse Couples
med uppdragsgivaren Anomaly New York för Converse och byrån Aspekt ta hem pris.

Guldägget 2017 delas det ut i kategorierna Annonsering, Audio, Digitalt, Direkt, Event, Film, Förpackningsdesign, Hantverk, Identitetsdesign, Innovation, Integrerat, Mobilt, PR, Onlinefilm och Utomhus. Dessutom delas det ut specialpriser i Guldskrift, Guldblick, Platinaägget, Kycklingstipendiet och Titanpriset.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093