Aim’n är Årets Nykomling
Årets Nykomling Aim’n, som grundades av Tekla Acs och Helen Van, har vuxit explosionsartat sedan starten på Instagram för fyra år sedan. Inklusive dotterbolaget i Oceaninen väntas omsättningen landa på 67 miljoner kronor i år. Även varumärkets community på Instagram och Facebook växer ohämmat.
”Vinnaren har på ett beundransvärt och träffsäkert sätt slagit sig in i ett segment med stenhård konkurrens. Med unik design, hög funktionsgrad och stor omtanke om konsumenten har Årets Nykomling fått en imponerande start med urstark tillväxt och lönsamhet”, står det i juryns motivering.
Övriga finalister i kategorin Årets Nykomling var smyckesvarumärket Baumgarten di Marco och couturevarumärket Emelie Janrell.
Skovarumärket Vagabond kan stoltsera med titeln Årets Modeexportpris, en kategori som väskvarumärket Sandqvist och sportvarumärket Icebug var nominerade i.