RNB bygger om på NK
När NK nu omprofileras, byggs om och ut passar RNB-ägda Department & Stores på att bygga om och uppgradera märkesmixen i de avdelningar inom kosmetik, juvel, accessoarer samt mode för dam, herr och barn som modekoncernen driver på varuhuset.
Ombyggnationerna har startat och först ut blir en ny accessoaravdelning på gatuplan. Därefter väntar ombyggnation och flytt av juvelsalongen samt en storsatsning på kosmetik.
RNBs yta för skönhet växer med 75 procent och utökas med 30 till 40 varumärken där vissa ska vara unika för varuhuset och Sverige. Nya varumärken inom flera segment lanseras under våren.
- Normalt byter vi ut ca 20 procent av våra 600 varumärken årligen för att skapa nyhetsvärde och vara så attraktiva som möjligt för våra kunder på NK. Nu ökar vi takten ytterligare. Vi ser fram emot att få berätta mer om våra nya, spännande varumärken inom kort, säger Martina Wernemar, sortimentschef hos Department & Stores.
Med Department & Stores bedriver koncernen verksamhet på NK i Stockholm och Göteborg genom 42 avdelningar.