Gerry Weber satsar digitalt
Gerry Weber Internationals nya märke har fått namnet Gr(8)ful och ska enbart säljas via digitala kanaler som egen webbutik, via e-handel hos Breuninger och Engelhorn samt externa plattformar som Amazon och about you.
Märket beskrivs som en satsning inom premiumsegmentet med en tilltänkt kund i åldern 40 till 55 år.
Den nya satsningen ska säljas med sju kollektioner per år med 30 till 40 artiklar och plagg per kollektion och ha fokus på bland annat blusar, klänningar och kjolar.
Lanseringen görs för att utöka närvaron i e-handeln och nu ska modeföretaget även trycka hårdare för att nå ut med de andra varumärkena Gerry Weber, Taifun och Samoon.
Ansvariga för det nya märket är ett team om sju till tio personer med Oliver Zaric och Bernd Brodrick i spetsen.
Modeföretaget aviserade i februari en ny styrelse och ledning för att stärka modekoncernens försäljning och lönsamhet enligt ett nytt program.