23948sdkhjf

Så ska Campadre nå miljarden i omsättning

Shoppingklubben vände till vinst i fjol. Nu är siktet inställt på att nå 1 miljard i omsättning 2020.

Shoppingklubben Campadre nådde ett positivt resultat i fjol och bolaget, som enligt ett pressmeddelande haft god tillväxt de senaste tre åren med över 30 procent i årlig försäljningsökning, redovisar en omsättning på 200 miljoner kronor för 2017.

Det är en ökning med 40 procent jämfört med 2016 och EBITDA-resultatet blev positivt med drygt 4 miljoner kronor. Svenska marknaden är störst för medlemsklubben, följd av Norge och Finland.

Nu ska ökad tillväxt skapas i Norden genom satsningar som fortsatt uppbyggnad av medlemsklubben som i dag omfattar över 2 miljoner medlemmar i framförallt storstadsmiljö. I fjol tillkom 200 000 nya medlemmar. Därtill har insatser riktats för att göra infrastrukturen för e-handeln skalbar och sajtoptimering har genererat en hög konverteringsgrad med större snittköp som följd. Nu ska varumärkesutbudet utvidgas, centrallagret byggas ut och fler leveransalternativ till kunden lanseras. Målet är att nå en omsättning på en miljard kronor 2020.

- Vår samarbetsmodell för de varumärken som syns på vår plattform har också bidragit till vår försäljningstillväxt. Vi arbetar tillsammans med våra leverantörer, finner lösningar för när vi bäst tar över volymer och blir en partner i deras tillväxtstrategi. Vi menar att det bidrar till hållbarhet, då långt ifrån alla i mode- och inredningsbranschen har möjlighet att skapa framgångsrik e-handel eller planera sitt lager på ett optimaltsätt, säger Stefan Stein vd i en kommentar.

Campadre grundades av näringslivsprofilerna Pelle Törnberg, Mikael Solberg, Torsten Jansson och Patrik Hannell 2010. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge och Finland. I bolaget ingång även shoppingklubben members.com.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062