23948sdkhjf

Caliroots tar steget till eget

Butikskonceptet lanserar första klädkollektionen i eget namn.

Butikskonceptet  lanserar första egna klädkollektionen i veckan. Kollektionen som fått namnet Caliroots Essentials innehåller klassiska streetwear- och basplagg som huvtröjor, t-shirts och collegetröjor i ekologisk bomull och är försedda med loggor.

I samband med första kollektionssläppet lanseras även en logotyp i form av en palm, som komplement till butiksnamnet, och som återkommer på plaggen som påsytt märke och även broderad direkt på plaggen.

I ett pressmeddelande skriver Caliroots att ”palmen, och kläderna själva, är en direkt avspegling av den positiva och avslappnade anda som Caliroots står för”.

Caliroots säljer sedan 2003 streetwear och sneaker från ett stort antal varumärken och bedriver fysisk handel och webbhandel med tre butiker i Stockholm och sedan i våras även en butik i Göteborg.

I företaget ingår även butikskonceptet Hollywood samt konceptbutiken Soto i Berlin.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125