23948sdkhjf

Imaginärt för Carlings

Modekedjan lanserar helt digital kollektion.

Carlings lanserar den helt digitala kollektionen Neo-Ex tillsammans med den artificiella influencern Perl.www.

Kunden som köper något av plaggen i kedjans webbutik för mellan 100 till 300 kronor får inget faktiskt plagg med sig hem men däremot en möjlighet att visa sin kreativitet och uttryck i plaggen på bild.

Efter köpet i webbutiken laddar kunden upp ett foto på sig själv och får därefter plagget monterat på bilden som sedan kan användas i sociala medier.

- Carlings har alltid uppmuntrat människor att uttrycka sig själva och sin egen stil genom kläder. I och med Neo-Ex hoppas vi kunna utmana oss själva och hela branschen att ta nästa steg för att utforska hur mode kan existera i den inte så avlägsna digitala framtiden, säger Ronny Mikalsen, vd på Carlings.

Kollektionen har tagits fram med hjälp av digitala skräddare, 3D-designer, och är inspirerad av gamingvärlden.

Alla intäkter från försäljningen av de 19 "plaggen" som ingår kollektionen går direkt till WaterAid.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093