Deras skönhetssatsning i stöpet – klädmärket i nytt bolag
Hannah Widell och Amanda Schulman genomför en större omstrukturering av sin bolagsgrupp och försätter sin skönhets- och salongssatsning i konkurs, heter det i ett pressmeddelande.
Verksamheterna ska under en tid ha varit i avveckling.
Klädvarumärket Daisy Grace fortsätter i ett nytt renodlat bolag.
Verksamheterna i skönhetsbolagen härrör till frisörskedjan Corinne & Friends och det skönhetsvarumärke duon startade 2016 och 2017 då duon investerade i frisörsalongen.
– Det har varit ett svårt beslut, men samtidigt nödvändigt. Det var dags att dra ur pluggen. Dessa felinvesteringar har belastat koncernen som helhet under en längre tid, och samtidigt dränerat kärnaffären. Utöver stora förluster har de också inneburit intäktsbortfall i de friska delarna av verksamheten, eftersom vi spridit oss själva för tunt. Nu fokuserar vi på att utveckla kärnaffären. Då behövde vi en gång för alla avsluta dessa felsatsningar, som det knappast varit någon hemlighet att det gått dåligt för, säger Karolina Roslund, vd i en kommentar.
Nu fokuserar grundarduon sedan en tid tillbaka på Perfect Day Media.
– Som entreprenörer har vi gjort mängder av misstag genom åren, men det är bara att konstatera att dessa felsatsningar varit de som haft störst negativa konsekvenser. Vi hade gärna önskat att vi kunde backa bandet, men nu är det inte så — och då måste vi göra såhär för att kunna gå vidare i stället, säger Hannah Widell, styrelseordförande i en kommentar.