Gina Tricot med ny vd
Ted Boman har rekryterats till posten som ny vd för Gina Tricot. Han tillträder den 4 maj och kommer närmast från vd-posten hos e-handlaren Junkyard som förvärvades av norska modekoncernen Varner i juli i fjol.
Hos Gina Tricot efterträder Ted Boman kedjans financhef Joachim Modigh som också har fungerat som tillfförordnad vd sedan i juni i fjol då tidigare vd:n Magnus Månsson lämnade kedjan efter tre år för att återvända till Tretorn.
- Gina Tricots vision är att ge en helhetsupplevelse för modemedvetna kunder både digitalt och i fysiska butiker. Ted har starkt fokus på omnikanaler och stor kunskap och förståelse för den digitala affären med kunden i fokus vilket är i linje med hur vi ser Gina Tricots fortsatta utveckling. Vi har en stark och erfaren ledningsgrupp som under senaste året arbetat hårt för att förstärka konkurrenskraften och som nu tillsammans med Ted kommer fortsätta utveckla bolaget, säger Paul Frankenius, styrelseordförande Gina Tricot i en kommentar till rekryteringen.
Ted Boman har ett längre förflutet inom retail och har förutom att vara vd för Junkyard även varit head of CDON Marketplace, vd på Polhem pr och managing director på Oriflame Cosmetics Indonesia. Han ska därmed ha god efarenhet av internationell retailverksamhet och har varit med och utvecklat och etablerat omnikanalstrategier för olika varumärken.
- Gina är ett fantastiskt modeföretag. Jag är oerhört glad att ha fått det här förtroendet och ser mycket fram emot att få arbeta tillsammans med teamet och kunna bidra till Gina Tricots fortsatta utveckling, säger Ted Boman, tillträdande vd.
- Vi har arbetat hårt med att stärka konkurrenskraften under året och 2019 fick vi ett betydligt förbättrat resultat. Vi märker nu en tillväxt på huvudmarknaderna och har lyckats bredda vår distribution. Nu ser vi med tillförsikt på framtiden och fortsatt utveckling av vår kundupplevelse i alla kanaler, säger Joachim Modigh, tillförordnad vd och finanschef, Gina Tricot.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.