Duo till Revolutionrace
Outdoorföretaget Revolutionrace rekryterar Jonas Persson till posten som sales director.
Jonas Persson kommer närmast från Jollyroom och rollen som marknadschef.
Hos Revolutionrace får han nu uppdraget att se till att försäljningsmålen nås och att företaget fortsätter att växa både på befintliga och nya marknader.
Arbetet innebär både att optimera sajten och skapa kunderbjudanden till att driva rätt marknadsföring i respektive försäljningskanal.
Därtill har Hanna Blixt rekryterats till den nyinrättade tjänsten som business development och insight director. I den rollen ska hon arbeta övergripande med olika avdelningar inom företaget för att nå affärsmålen och förbättra kundupplevelsen. Hon får också uppdraget att titta över e-handlarens betal- och fraktsätt och se till returflödet minskar.
Hon kommer närmast från rollen som CDO på Gina Tricot.
– Vi är ett tillväxtbolag som satsar med full fart framåt och då är det superviktigt att vi knyter till oss rätt talanger. Vi siktar mot miljarden och är ständigt på jakt efter drivna personer som kan bidra till vår fortsatta tillväxtresa, säger Pernilla Nyrensten, vd i en kommentar.
I pressmeddelandet uppges att bolaget upplevt brist på vissa produkter i sin e-handel till följd av fabriksnedstängningar och störningar i de globala logistikkedjorna på grund av coronapandemin men att man ändå ökat försäljningen.
- Självklart är vi också påverkade av leveransförseningar på grund av corona i de flesta av våra fabriker men trots låga lagersaldon har vi lyckats öka försäljningen med över 25 procent jämfört med samma tid förra året, säger Pernilla Nyrensten.
Bolaget har i dagsläget cirka 60 anställda och har sedan nyåret rekryterat 12 personer.
Revolutionrace även avser göra fler nyrekryteringar och främst till teamet som arbetar med influencer marketing men även till avdelningarna för produktion och marknadsföring.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.