Kicks lanserar nytt varumärke i höst
Skönhetsaktören Kicks lanserar i höst ett nytt varumärke på den nordiska marknaden. Höga förhoppningar ställs nu på Beauty Act by Kicks som utvecklats i hemlighet under snart två år.
– Vi har arbetat målmedvetet och intensivt för att skapa ett mer intressant sortiment där varje produkt är framtagen med en unik fingertoppskänsla för en skräddarsydd upplevelse och resultat, säger Jenny Kruseborn, director private label, Axbeautyhouse.
Kicks har fokuserat på att ta fram produkter med multifunktionella egenskaper i syfte att utöka användningsområdena så att produkterna kan användas vid fler tillfällen.
– Vår makeup kommer att ha vårdande och aktiva formuleringar och vår skincare är högpresterande och anpassade för yttre påfrestningar och ett aktivt liv. Vi har även skalat bort kategorier som kropp-, nagel- och hårvård, för att istället nischa oss inom ansiktsvård och makeup. Helt enkelt för att kunna blir ännu bättre och mer fokuserade i kategorin, förklarar Jenny Kruseborn.