Boozt ger sig in i secondhand-branschen
E-handelsjätten Boozt tar nu klivet in i secondhandbranschen genom att lansera en ny plattform där konsumenter kan sälja och köpa avlagda Boozt-produkter. Tjänsten, som är kostnadsfri, finns tillgänglig i bolagets app och ska "inom kort" släppas på samtliga av Boozts marknader.
- Vi vill erbjuda våra mer än två miljoner lojala kunder möjligheten att sälja sina tidigare ägda favoriter eller att köpa unika produkter från andra Boozt-kunder. Att köpa och sälja begagnade produkter räddar dem från att hamna i avfallsströmmen när de fortfarande är användbara. På Boozt fortsätter vi att förbättra och utveckla nya lösningar så att våra kunder kan göra bättre och mer hållbara val, säger bolagets vd, Hermann Haraldsson, i en kommentar.
Appen är utvecklad inhouse.
- Med den digitala kompetens vi besitter var det ett självklart val att använda vår technologi och produktdata för att skapa vad vi anser är den bästa second handappen för våra kunder, säger Jesper Brøndum, bolagets teknikchef, i en kommentar.