23948sdkhjf

Nelly och Tiktokare satsar på takeover

Nästa vecka slår Nelly upp portarna till Tiktok House by Nelly.com i centrala Stockholm.

Under två veckor i februari förvandlas en lokal i centrala Stockholm till Tiktok House by Nelly.com, där kreativt innehåll till TikTok ska skapas. Samtidigt frontas kampanjen i sociala medier, av Tiktok-kreatörerna och samarbetspartnerna Annie Samuelsson, Alma Persson och Maral Tarkian.

Syftet är att bygga trafik och engagemang för Nelly.

Det ligger i Nellys DNA att prova nytt och överraska vårt community. Så även med TikTok House by Nelly.com där vi satsar på total takeover med Sveriges främsta TikTok-profiler just nu”, säger Nina Ghazanfari, Influencer marketing manager på Nelly.

Nelly, som startade sitt första samarbete med influensers redan 2005, har sedan dess sett Influencer Marketing som ett av deras viktigaste verktyg för att bygga brand awareness och engagemang.

– Vår målgrupp och medielandskapet förflyttas hela tiden, idag snabbare än någonsin. Influencer Marketing är hjärtat av vår marknadsföringsmix och vi har satt en innovativ strategi framåt. Som ett led i det rör vi oss bort från långa samarbeten med enskilda profiler", säger Kristina Lukes, vd på Nelly.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093