23948sdkhjf

Här är Åhléns nya modesatsning

Ett 20-tal varumärken tar plats i cityvaruhusets multibrandyta som har premiär i dag, tisdag.

Åhléns city i huvudstaden ska stärka sin position som modedestination. Det görs genom satsningen på en mode- och livsstilsyta på 160 kvadratmeter under namnet Åhléns Studio. Konceptet beskrivs som en multibrandbutik och bygger på att Åhléns gör inköpen. Initialt finns 27 utvalda varumärken på plats. Utöver mode finner konsumenten även accessoarer, skor, hem- samt skönhetsprodukter.    

Bland varumärkena finns Skall Studio, Rotate, Remain, Jeanerica och One and Other. Ytterligare märken gör entré till hösten.

– Vi ska bygga ett kunderbjudande som baseras på kundernas behov och drömmar och med Åhléns Studio tar vi nästa steg i att bygga vår position som den givna kunddestinationen med ett kurerat sortiment och en stark varumärkesmix, säger Karin Wiedner Edgren, chef för modekategorin på Åhléns.

Konceptet är framtaget i samarbete med Jennie Palm Johansson, concept developer fashion and curator, som har många års erfarenhet av att driva multibrandbutik.

– Åhléns Studio är ett multibrand koncept som erbjuder kunden en “total look” mixat med alla modekategorier och ska vara en inspirerande plats där det ständigt händer nya spännande saker. Kunden ska känna inspiration för sin egen garderob i studion, då den delvis är inredd mer som ett hem, med en lounge och walk in closet-liknande miljö, säger Jennie Palm Johansson, i en kommentar.

Åhléns Studio lanseras den 29 mars på modeavdelningen.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.1