23948sdkhjf

Björn Borg ser över Kinaaffärerna

Underklädesbolaget utvärderar den nyetablerade marknaden i Kina omedelbart.

I kvartalsrapporten som bolaget släppte i dag kommenterar vd Arthur Engel den kinesiska satsningen som drog igång förra året då bolaget lanserade sin första butik med sportkläder, underkläder och accessoarer. I Kina verkar Björn Borg genom ett bolag där Björn Borg äger 75 procent och en lokal partner är minoritetsägare. Men utvecklingen har inte motsvarat förväntningarna varför Björn Borg ser över marknaden. ”Vi är inte nöjda med hur verksamheten i Kina fungerar så här långt och vi utvärderar olika åtgärdsalternativ kring hur vi ska agera framåt på denna stora och utmanande marknad”, skriver Athur Engel i en kommentar i rapporten.Ett flertal marknader i Europa hade en svag utveckling under första kvartalet. Bland dem Nederländerna där Björn Borg märker av en minskad försäljning till sin distributör som driver egna butiker.Däremot ökar omsättningen på den brittiska marknaden, enligt bolaget, och även Belgien nämns som ett land med positiv utveckling. Läs även: Svag Europamarknad slår mot Björn Borg

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065