Hope hoppas på Europa
Från att ha haft fokus på hemmamarknaden de senaste två åren koncentrerar nu Hope blicken söderut, där varumärket sedan tidigare finns på 17 marknader. – Parallellt med en Sverigesatsning intensifierar vi arbetet på ett antal utvalda marknader i Europa genom att växa med egen retail och wholesale. Det vi har gjort i Sverige vill vi även göra där, säger Åsa Sånemyr, nytillträdd vd för klädmärket Hope, till Habit.Arbetet är i full gång.– Vi har redan kommit långt med att konkretisera vilka länder som är intressanta. De närmaste året rör det sig om tre fyra marknader.Och trots att stora delar av Europa genomgår en lågkonjunktur räds Åsa Sånemyr inte steget eftersom marknaderna är välkända för varumärket.– Dessutom har vi gjort vår läxa väl på hemmamarknaden, då slipper man att göra misstag, säger hon. Kajsa Åström/HabitFoto: Kajsa ÅströmLäs hela artikeln i nya numret av Habit, nr 5