Årets agent är svensk
Tävlingen avgjordes i Salzburg under Agenturföretagens internationella organisation IUCAB:s årsmöte. I motiveringen menade juryn bland annat att: ”I en tid av lågkonjunktur har Filip Hallerfelt lyckats skapa och öka en ny marknad för ett exklusivt varumärke med en viktig historia av traditionellt skomakeri. Som ung agent har han visat mod och uppfinningsrikedom då han tagit sig an ett traditionellt engelskt varumärke som säljs av såväl rätt butiker i städerna samt traditionella återförsäljare över hela landet.”- Vi ser att svenska agenter och importörer uppskattas internationellt för sitt engagemang, sitt kreativa företagande och för att de är duktiga på att bygga varumärken, säger Helene Waker, VD på Agenturföretagen i en kommentar.Agent of The Year – George Hayward Award delas årligen ut av Agenturföretagens internationella organisation IUCAB, Internationally United Commercial Agents & Brokers. Priset instiftades 2009 till minne av agenten George Hayward, vicepresident i IUCAB 2001 – 2008, vilket var samma år som han gick bort. KF