23948sdkhjf

Sportleverantör blir kundnära

Amer Sports lägger om sina strategier för att bemöta en sporthandel i förändring. Om fokus tidigare legat på införsäljning flyttas det nu till slutkunden.  

Med en ny säljorganisation ska Amer Sports öka närvaron i butik, bli bättre på att serva nycklekunder och ha rätt sortiment för de olika försäljningskanalerna. – Vi flyttar fokus från att lägga mest energi på införsäljning till att istället lägga större krut på att hjälpa butikerna att sälja våra produkter. Konsumenterna är de som har makten. Många besöker butiker, testar produkter och söker sen med sin smartphone upp de bästa priserna online med hela världens priser till sitt förfogande, säger Crilla Lidgren, Sverigechef på Amer Sports, i ett pressmeddelande. Allt från skyltning, utbildning av personal till bättre kampanjer ska inspirera kunden till köp i butik. – Varan är inte såld förrän den har lämnat butiken. Det står helt klart att morgondagens vinnare är de som kan serva konsumenten på bästa sätt och här har vi en viktig uppgift, säger Crilla Lidgren. KAAmer Sports säljer produkter inom sportsegmentet och har en rad internationella varumärken i portföljen, såsom Salomon, Wilson, Atomic, Arc'teryx, Mavic, Suunto och Precor. Amer Sports är börsnoterade på Nasdaq OMX i Helsingfors.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063