Kundservice ska lyfta VRG
Venue Retail Groups totala försäljning i januari 2014 uppgick till 74 miljoner kronor jämfört med 67 miljoner kronor. Minskningen i jämförbara enheter var 2 procent. Koncernens jämförbara försäljning av accessoarer och skor i Sverige ökade dock under samma månad med 6 procent.– Koncernens jämförbara försäljning i Sverige ökade med 6 procent i januari. Marknadsklimatet är fortsatt tufft, framför allt på den norska marknaden. Vårt fokus i år är att nå full effekt på nya och nyförvärvade butiker – bland annat genom att ge branschens bästa kundservice, säger Susanne Börjesson vd, Venue Retail Group.Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer med kedjorna Accent och Morris samt affärsområdet Rizzo. Antalet butiker i januari 2014 uppgick till 152 jämfört med 119 motsvarande månad året innan.PH