Ny vd och nya strategier för Dea Axelssons
Nya vd:n Magnus Ohlsson planerar för en kraftig expansion av modekedjan och butiksbeståndet som idag består av 23 butiker ska bli 40 inom tre till fyra år.– Vår ambition är att växa, både i befintliga butiker och genom nyetableringar. Vi har 23 butiker och planerar för att inom tre år vara uppe i cirka 40 butiker, säger vd Magnus Ohlsson. –Vi växer på befintliga orter genom dubbeletableringar och expanderar samtidigt norrut i Sverige. Redan under årets första kvartal öppnar vi tre nya butiker och fler är på gång till hösten.Magnus Ohlsson är ny vd för modekedjan och ersätter James Andersson. Ohlsson är den första externa vd:n för det familjeägda bolaget. han har suttit som ledamot i styrelsen en tid.2013 blev ett bra år för kedjan vars försäljning ökade med 7 procent. Kedjan är etablerad i Stockholm och Mellansverige, från Jönköping till Gävle, och planen är att stärka kedjan på befintliga orter men även gå norrut.Dea Axelssons bildades 2009 när familjeföretagen Dea och Axelssons gick ihop. Omsättningen 2013 låg på cirka 321 miljoner kronor. PH