Svensk franchise får ny vd
- Det känns väldigt roligt och spännande att fortsätta arbetet med att utveckla och förbättra branschen och det ömsesidiga beroendeförhållandet mellan franchisegivare och franchisetagare, säger Johan Martinsson.Han har tidigare arbetat som marknadschef och vd för mäklarkedjan Mäklarhuset. Närmast kommer han från en tjänst som ansvarig för affärsutveckling på finansbolaget Bluestep. Han är även partner och affärsmentor i Madicon, ett managementbolag med särskild inriktning på att stödja chefer och ledare i krävande uppdrag att förbättra bolagens resultat.- Mitt mål som vd är att utöka kunskapsöverföringen mellan medlemsföretagen i Svensk franchise och därigenom hitta de bästa formerna för respektive medlemsföretag att utveckla sina franchisekoncept. För att utveckla branschen på ett konstruktivt sätt krävs det att verksamheterna bedrivs kommersiellt och klanderfritt, med justa villkor för alla inblandade parter, säger Johan Martinsson.Johan Martinsson har också arbetat tolv år på Volvo med flera längre utlandsuppdrag i olika befattningar. Innan det var han egen företagare inom MC, cykel- och mopedbranschen. YÅ/ Dagens Handel