23948sdkhjf

Mango öppnar megakoncept

Den spanska modekoncernen kan lägga ett gott år bakom sig med ökadförsäljning och högre vinst. Nu ska fler butiker öppna i Europa. Mangofortsätter också att satsa på e-handelsförsäljning och ska expanderanätförsäljningen till Australien och Sydamerikanska länder underinnevarande år.

Modekoncernen Mango kan lägga ett gott år bakom sig med en nettoomsättningsökning med över 9 procent till 1 846 miljarder euro. Även vinsten var högre för 2013 än året innan. 83 procent av försäljningen sker utanför hemmamarknaden Spanien, uppger Fashionunited.co.uk. Nu väntar fortsatt expansion för modebolaget med butiker framförallt på huvudmarknaden Europa. Mango fortsätter att öppna butiker enligt ett megakoncept som introducerades 2013 och där många av koncernens koncept säljs. För konceptet Mango Kids, som är inne på andra säsongen, väntar också egna butiker och 250 stycken i 50 länder ska öppna under innevarande år är slut. Modekoncernen öppnar även butiker för Mango Sport & Intimates, nya Violeta by Mango. Satsningarna gäller även e-handeln vilken står för 6,7 procent av en totala omsättningen och nätförsäljningen når kunder i 64 länder. Nu väntar e-handelsexpansion til Australien och Sydamerika men även fler delar av Europa.Modekoncernen har 2 700 butiker i 105 länder. Mango öppnade första butiken i Barcelona 1984.PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094