Renodlad herr för H&M
Butiken om 1 000 kvadratmeter spänner över två plan och rymmer samtliga herrmodekoncept inom H&M som till exempel Trend, Divided och nya sportmodesatsningen, med en egen yta, som enligt H&M fallit väldigt väl ut. I butiken ska även kollektionen 111 46, efter butikens postnummer, säljas exklusivt. Inredningskonceptet är unikt och särskilt framtaget för butiken i grått, grönt och cognac och med marmorinslag. Ytan är dubbelt så stor som en genomsnittlig herrmodeavdelning i en vanlig H&M-butik och det finns i dag ett 30-tal renodlade herrmodebutiker på 8 marknader.– Vi är stolta att kunna erbjuda en renodlad herrbutik eftersom vi kan se ett ökat intresse för herrmode i Sverige. Vi vill växa med herrsortimentet, sa Martino Pessina, landschef för H&M Sverige vid pressträffen på torsdagen och uteslöt inte ytterligare satsningar på renodlade herrmodebutiker i Sverige även om ingen är planerad just nu.Den nya butiken har extra stort fokus på kundservice och erbjuder möjligheten att boka personal shopper och måttanpassa plagg hos skräddare. Läs en intervju med Andreas Löwenstam, herrmodeansvarig hos H&M, i nästa nummer av Habit.PH