23948sdkhjf

Herrmodefavoriter i ny butik

A Day´s March är ett nytt svenskt herrmodevarumärke som satsar pågarderobens stapelplagg som skjortor, t-shirts och ulltröjor. Nu harförsta egna butiken öppnat på Kungsgatan i Stockholm. Dessutom finns enwebbutik och flera egna butiker är målet. – Vi vill bygga en litenkedja med egna, mindre herrmodebutiker på strategiska platser, sägerMarcus Gårdö, medgrundare, till Habit.

Herrmodevarumärket A Day´s March lanseras i samma veva som den första egna butiken öppnade på Kungsgatan 3 i Stockholm. Med varumärket satsar de tre grundarna, Marcus Gårdö, Pelle Lundqvist och Stefan Pagréus, med bakgrunder inom handel,reklam, grafisk design och inredningsarkitektur, på överdelar och stapelplagg i garderoben som skjortor i flera passformer, t-shirts och tröjor i merinoull men även slipsar. För att förverkliga designidéerna har de också tagit hjälp av designer Peter Simonsson från varumärket The White Briefs. Tanken är att uppdatera den klassiska skjortbutiken och sälja produkter av god kvalité och med hög designgrad till ett vänskapligt pris, alla skjortor säljs för 599 kronor. Producerar gör A Day´s March i bland annat Egypten, Baltikum och Turkiet. Första butiken ligger ett stenkast från Stureplan i Stockholm och är ritad av en av grundarna, Pelle Lundqvist, som till vardags även arbetar med interiörer och inredning.– Butiken har ett väldigt bra läge, nära Stureplan med rätt målgrupp och med stora flöden av människor vilket är perfekt. Vi vill öppna egna butiker och sälja plaggen den vägen och vi tittar hela tiden på nya möjligheter men ännu är inte något ytterligare butiksläge bestämt. Det är bara en vecka sedan vi öppnade på Kungsgatan, säger Marcus Gårdö till Habit.A Day´s March finns också tillgängligt via en egen webbutik och Marcus Gårdö tror mycket på kombinationen mindre fysiska butiker, där varumärket kan visas upp, men som också är väl integrerade med egen e-handel.PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063