23948sdkhjf

Tuff april för VRG

Sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Groups försäljning ijämförbara enheter minskade rejält i april. Och det är framförallt inomaffärsområdet accessoarer som utvecklingen är trögare.

Venue Retail Groups totala försäljning i april 2014 uppgick till 56 miljoner kronor och försäljningen i jämförbara enheter minskade med 13 procent. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under månaden med 6 procent.– Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena– Utvecklingen i koncernens kedjor visade samma tillväxtmönster som marknaden, där skor, Rizzo, utvecklades stabilt medan Accessoarer var svagare och under vår förväntan. Vi ser en viss ljusning på den norska marknaden trots att den negativa påskeffekten slår hårdare i Norge där man har fler stängda butiksdagar. Vi börjar också se en positiv upphämtning av försäljningen inom den butikskedja vi förvärvade och integrerade i höstas, och arbetar självklart hårt för att öka tillväxten i alla våra butiker, säger vd Susanne Börjesson. PHVRG består av affärsområdena Accessoarer med kedjorna Accent och Morris och Skor med Rizzo. Accessoarförsäljningen stod för cirka 71 procent och skor för cirka 29 procent av koncernens totala försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.Vid utgången av månaden uppgick de totala antalet butiker till 150 jämfört med 120 motsvarande månad året innan. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062