Nytt namn och ny sponsor till modevecka
Fashion Week äger rum tisdag 26 augusti till torsdag 28 augusti och bjuder förutom på visningar även presentationer, seminarier, föreläsningar och event både för särskilt inbjudna och allmänheten. Officiella visningsarenor blir precis som i vintras Berns, Bukowskis och Båthall 1. Veckan har också byt namn till Fashion Week då titelsponsorn Mercedes-Benz klev av efter förra veckan. Ny huvudsponsor är Berns vid sidan av American Express, Canon och Toni & Guy Hair Meet Wardrobe. I schemat finns Björn Borg som nytt tillskott och även Cheap Monday, Filippa K Herr och Dam, J.Lindeberg, Carin Wester och Ida Sjöstedt är bekräftade. - Vi ser mycket fram emot att komma tillbaka till Fashion Week i Stockholm, som har vuxit och idag har en relevans långt utanför Sveriges gränser. Även om Björn Borg idag finns representerat på 30 marknader runt om i världen, är vi ett svenskt varumärke och det känns därför naturligt att välja Stockholm som internationell visningsarena, säger Lina Söderqvist, marknadsdirektör, Björn Borg AB. Veckan har också fokus på hållbarhet och ett seminarium planeras i ämnet dessutom arrangeras precis som tidigare Fashion Night, nu med Metro Mode som mediepartner, som också avslutar veckan.PH