Björn Borg samarbetar med Stadsmissionen
I utbyte får kunden ett rabatterbjudande som kan användas vid nästa köp. Och det behöver inte bara vara kläder, skor och väskor av det egna varumärket.- För oss på Björn Borg känns det självklart att uppmärksamma Stadsmissionens imponerande arbete genom att på vårt sätt uppmana fler att hjälpa. Med den här kampanjen ger vi alla en chans att bli en del av den kärlekskedja som vi ständigt strävar efter att sprida. Många bäckar små gör i slutändan stor nytta, säger Frederick Mungai, marknadsansvarig på Björn Borg för den svenska marknaden. De insamlade kläderna skänks till Stadsmissionens verksamheter i Stockholm, Linköping och Malmö där tanken är att det ska säljas vidare i organisationens egna butiker. Kläder som är trasiga lagas och görs om till nya produkter eller återvinns. Kampanjen med namnet Chain Reaction of Love lanseras i utvalda butiker i Stockholm, Linköping och Malmö i veckan.PH