Svensk Handel analyserar stil
Varje månad publicerar Svensk Handel Stilindex med färska siffror över försäljningsutvecklingen i modehandeln. Nu utökas Stilindex med Stilanalys med djupare analyser över hur modehandeln har utvecklas de senaste månaderna.– Med Stilanalys vill vi ge en djupare förståelse för utvecklingen i modehandeln och koppla försäljningssiffror till det som händer i omvärlden, säger Linda Hedström, kanslichef på Svensk Handel Stil på Svensk Handels hemsida.Stilanalyserna kommer att fånga upp faktorer som på ett eller annat sätt påverkar modehandeln och även ta fasta på det som hänt i branschen den senaste tiden. Det kan handla om valutanivåer, ränteläget eller väder och vind.Analyserna kommer att släppas tre gånger per år och spänna över de senaste fyra månaderna. I januari kommer dessutom en årsrapport som sammanfattar det gångna året. Den månatliga undersökningen Stilindex kommer att fortsätta som tidigare.– Vi vet att Stilindex är en väldigt uppskattad produkt. Nu ökar vi värdet för medlemmarna genom att också erbjuda analyser som kommer att dra större slutsatser av utvecklingen i modehandeln, säger Linda Hedström.Stilanalys är tillgänglig för prenumeranter av Stilindex och medlemmar i Svensk Handel.DF/Dagens Handel