Gaultier för Lindex
Lindex nästa modesamarbete blir med Jean Paul Gaultier och resultatet är en kollektion dam- och barnklädeskollektion samt underkläder och accessoarer som lanseras i butik i oktober. – Det känns fantastiskt roligt att designa en kollektion för Lindex som bär mitt signum och samtidigt få möjlighet att delta i kampen mot bröstcancer. Jag tycker att vi har hittat en bra mix av dessa element - kollektionen är spännande, chic och stark, precis som Lindex-kvinnan, säger Jean Paul Gaultier.Lindex fyller 60 år i år och till hösten planeras ett stort firande för att uppmärksamma modekedjans historia, nutid och framtid.– Det är naturligtvis en stor ära för oss att få fira vårt 60-årsjubileum tillsammans med en sådan designikon. Jean Paul Gaultiers varumärke utstrålar energi och självförtroende vilket stämmer väl överens med Lindex varumärke och vart vi är på väg, säger Nina Starck, Designchef på Lindex.Kollektionen når utvalda butiker samt webbutik på kedjans samtliga 16 marknader och den 8 oktober. Med designsamarbetet stödjer kedjan som vanligt kampen mot bröstcancer genom att 10 procent av försäljningspriset skänks till bröstcancerforskningen. PH