23948sdkhjf

Trögt för VRG

Venue Retail Group fortsätter att tappa och i maj minskade den jämförbara försäljningen med 8 procent. Och det är framförallt de norska kunderna som sviker.

Sko- och accessoarkoncernen Venue Retail Groups totala försäljning i maj 2014 uppgick till 64 miljoner kronor att jämföra med 62 miljoner kronor för samma månad i fjol. Försäljningen i jämförbara enheter minskade med 8 procent och i Sverige minskade den motsvarande försäljningen med 2 procent.– Försäljningsutvecklingen i koncernens butiker i maj var svagare än föregående år, särskilt på den norska marknaden som är fortsatt volatil. Vår huvudutmaning kvarstår; vi måste öka trafiken till koncernens butiker och vi har vidtagit åtgärder, säger Susanne Börjesson vd Venue Retail Group.Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer med kedjorna Accent och Morris och Skor med butikskonceptet Rizzo. Accessoarer stod för cirka 71 procent och Skor för cirka 29 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.Vid utgången av maj uppgick till 150 jämfört med 121 motsvarande månad i fjol. PH

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093