Swesport till Annexet
– Vi gör detta för att få en nystart för Swesport, kommenterar Claes Forsberg, vd för Svenskt sportforum. Annexets lokaler är perfekt anpassade för en mässa av det här slaget, och i och med att vi nu tar hela ägandeskapet för mässan kan vi anpassa villkor och utformning helt efter såväl våra medlemmar i föreningen som hela branschen.Därmed arrangeras Swesport nästa år 11-12 januari, även då tillsammans med Boutique Fräsh. Mässan lockar årligen över 100 utställare och över 1 000 besökare från sportbutiker över hela Sverige. Framförallt är mässan en mötesplats för oberoende, icke kedje-anslutna sportfackhandlare, som inte har någon egen inköpsmässa.– Swesport är den enda möjligheten för mindre, nystartade varumärken att kunna visa upp sig för branschen, säger Claes Forsberg. På kedjornas mässor har de inköpsansvariga redan gjort ett urval och det är tufft för nya att komma in; här kan alla visa upp det sortiment de vill. Sedan är självklart många butikschefer och andra från de stora kedjorna också här för att se branschens totala utbud och bilda sig en egen uppfattning om trender och nyheter.Avtalet med Annexet genom Globe Arenas och AEG löper till att börja med på två år. YÅ/ Dagens Handel