Trög juli för VRG
Venue Retail Groups totala försäljning i juli i år uppgick till 75 miljoner kronor jämfört med 72 miljoner kronor för samma period i fjol vilket är en minskning i jämförbara enheter om 9 procent. Den jämförbara försäljningen av accessoarer och skor i Sverige minskade under samma månad med 6 procent.Venue Retail Group driver detaljhandelsverksamhet genom de två affärsområdena Accessoarer med kedjorna Accent och Morris och Skor med Rizzo. Accessoarer stod för cirka 71 procent och Skor för cirka 29 procent av koncernens försäljning under räkenskapsåret 2012/2013.Vid utgången av månaden hade kedjan 150 butiker jämfört med 123 motsvarande månad året innan.– Sommarvädret i Skandinavien var fantastiskt i juli, men koncernens försäljning påverkades negativt. Mot bakgrund av det är vi nöjda med att Accent utvecklades stabilt, medan den norska kedjan Morris hade det fortsatt tufft, säger Susanne Börjesson, avgående vd. PH