Nytt fokus för Human Scales
Inför kommande höst har Human Scales beslutat att lägga fokus på läderjackor och skor. Därtill utökar varumärket satsningen på dam med fler skomodeller.
Även herrkollektionen utökas med varmfodrade boots och grövre kängor samt sneaker med en grövre runningsula som ska fungera även i mildare vinterklimat.
Human Scales startade som ett denimmärke på NK Street 2007 och växte snabbt till ett lifestylevarumärke med full kollektion och även butiker. Den första butiken öppnade på NK i Stockholm 2009 och därefter följde butiker i PK-huset, Sturegallerian och Mood i Stockholm, med namnet Walden, samt butik i Göteborg. Numera är de fysiska butikerna stängda och modeverksamheten, som sedan 2013 ingår i GSL, lägger allt krut på återförsäljarna.
- För att verkligen ge våra produkter den uppmärksamhet de förtjänar kommer vi även presentera ett helt nytt inredningskoncept för att kunna bygga allt från corners, shop-in-shops till hela butikskoncept, skriver varumärkets medgrundare Mikko Kämäräinen i ett mejl till Habit.
Human Scales, grundat av Mikko Kämäräinen och Peter Ferber, säljs i omkring 150 butiker i Sverige, Norge, Finland, Danmark, Storbritannien, Irland, Tyskland och Spanien.