De satsar på tidlösa klassiker
Lisa Söderman och Jenny Neck lanserade i förra veckan egna märket A part of the art via egen webbutik och ett antal utvalda butiker i Sverige, Danmark, Norge och Dubai.
Duon har en bakgrund i modebranschen och Lisa Söderman arbetade senast som sortimentschef på Weekday. Hon har även ett förflutet hos Whyred och H&M.
Jenny Neck kommer närmast från rollen som global försäljningschef på House of Dagmar men har även en bakgrund inom försäljning och marknad hos bland andra Tiger of Sweden dam.
Duon har arbetat under nära ett år med att ta fram konceptet som beskrivs som ett lounge wear-varumärke med fokus på material och passform med tidlösa klassiker som ska locka till "hållbar och intelligent konsumtion".
Kollektionen består av bland annat kimonos, skjortor, byxor, t-shirts och tights i material som Tencel, linne, bomull och modal.
– Förutom att ta fram en attraktiv kollektion har fokus legat på att se vad som saknas i branschen när det gäller passformar, kvalitéer och framförallt antalet kollektioner. Modevärldens snabba trender med upp till sex kollektioner per år är inte gynnsamt vare sig för miljön eller återförsäljarna övertid. Därför kommer vi ”bara” jobba med kollektionerna Warm respektive Cold weather, säger Jenny Neck, försäljningsansvarig i en kommentar.