23948sdkhjf

H&M lanserar nytt koncept

Modekoncernen lanserar marknadsplats för utvalda varor fysisk och digitalt. Första butiken öppnar på Drottninggatan och i samma veva lanseras konceptet digitalt.

Afound beskrivs som en marknadsplats med varor inom mode och livsstil i olika prissegment. Det handlar inte bara om H&M:s egna varumärken utan även externa svenska och internationalla varumärken till dam och herr. Varor ska erbjudas med upp till 70 procents rabatt enligt Afounds e-postutskick.

Sortimentet ska vara kurerat och säsongslöst. Därtill ska unika och limiterade produktsläpp från olika varumärken presenteras löpande. Afound blir koncernens nionde varumärke.

- Vi ser en stor potential för Afound och ser fram emot att introducera marknadsplatsen för vår publik i Sverige under 2018. Afound värnar om produkters värde och mixen av dem. Genom att erbjuda inspiration till personlig stil, kvalitetsvarumärken och känslan av att kunna göra en riktigt bra affär, erbjuder Afound en ny form av off-price-upplevelse, säger Fredrik Svartling, ansvarig för  Afound.

Afounds marknadsplats lanseras både online och med fysiska butiker med start i Sverige under 2018. Den första butiken öppnar på Drottninggatan i Stockholm och den digitala marknadsplatsen lanseras parallellt. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062