Modekedja hyllar tjejer med gala
Gina Tricot och UN Women Sverige startar välgörenhetsgala för tjejer – Power Girl Awards – som ska ledas av Ellen Bergström och Parisa Amiri och därtill medverkar Molly Sandén.
Galan äger rum på Berns i Stockholm och arrangeras under Internationella kvinnodagen den 8 mars. Evenemanget är en förlängning och utökning av samarbetet som inleddes i fjol.
Till galan, som ska locka 500 tjejer, släpps 300 biljetter släpps till priset av 200 kronor styck där intäkterna från försäljningen oavkortat till organisationens arbete.
– Med ca 1 900 anställda varav 98 procent av dessa är tjejer så finns det enormt mycket girl power innanför väggarna på Gina Tricot. Power Girl Awards är en chans för oss att hylla alla coola tjejer där ute, att få rulla ut röda mattan och ge något tillbaka till dessa fantastiska tjejer som vi inspireras av varje dag. Samarbetet med UN Woman Sverige är ett viktigt ställningstagande som våra anställda och våra kunder kan förknippa sig med. Det bygger stolthet hela vägen inifrån och ut, säger Anna Appelqvist, Brand Manager Gina Tricot.