23948sdkhjf

Dags för modevecka

På måndagen drog modeveckan i Stockholm Fashion District igång. Mässor, aktiviteter och försäljning i showroom, seminarier och ny nätverks- och handelsplattform väntar.

På måndag drar modeveckan i Nacka strand i gång med mässor, showroom, seminarier och utställningar.

Stockholm Showroom håller öppet 5 till 10 februari 2018 och erbjuder 10 000 kvadratmeter fördelat på sex våningar med 85 showroom och 278 varumärken denna säsong.

Under samma period välkomnas besökarna till Stockholm Shoe House där 140 varumärken finns för att visa upp skor och accessoarer  för kommande höst- och vintersäsong.

Fashion Business Days och Nordic Shoe & Bagfair äger rum 7 till 9 februari. Den förstnämnda ryms på 1800 kvadratmeter med 61 montrar och 114 varumärken. Fashion Business Days arrangeras för sjunde gången i ordningen och erbjuder herr- och damkläder, underkläder, accessoarer, väskor och skor.

 På sko- och väskmässan väntar 62 montrar och 109 varumärken.

I samband med modeveckan i Stockholm Fashion District initieras Nordic Lab, en nätverks- och handelsplattform för nya designföretag inom mode. Syftet med Nordic Lab är att erbjuda en plattform för utbyte av kunskap och praktisk erfarenhet där företag kan växa och utvecklas.

Medverkande varumärken är AndeliusGribbe, Bukvy, Holpp, K-ourage, Les Fables, Rave review, Rebecca Björnsdotter och World Market Sthlm.

Apropå World Market Sthlm så ska teamet bakom Stockholm Fashion District bära  tröjor från märket under veckan med budskapet ”I AM YOUR SISTER”. T-tröjorna kommer även att gå att köpa på plats och på så vis stötta föreningen Alla Kvinnors Hus. Intäkten från garderoberna i Stockholm Fashion District under modeveckan kommer att skänkas till Alla Kvinnors Hus.

På området väntar även gästutställningar signerade Tillskärarakademin och Diana Orving.

Därtill återvänder Tokyo Shoe Makers med fler japanska skovarumärken till Nordic Shoe & Bag Fair och dessutom har de tagit fram en utställning med skor av läder som garvats med en ny, hållbar teknik. Tokyo Shoe Makers deltar för andra gången och i samband med detta uppmärksammas  även att Sveriges och Japans handelsrelation firar 150 år i år.

På seminariesidan deltar bland andra Nicklas Schedin, som bjudits in under ram för utbildningsplattformen Fashion Business Academy, för att prata om den resa Grandpa-butikerna gjort inom e-handel därtill pratar  journalisten, författaren och bloggaren Nina Campioni äsongens trender.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063