Hon får ny roll hos Peak Performance
Jeannette Francke blir ansvarig för marknad- och design hos Peak Performance.
Hon arbetar sedan tidigare som bolagets marknadschef och får ny en övergripnade roll. I ställer kliver Louise Demling in i rollen som marknadschef. Hon arbetade tidigare som varumärkesansvarig hos Peak Performance.
Sedan i november i fjol arbetar designern Catherine Stiller med att synkronisera designteamen i en ny roll som ansvarig för designstudion.
Förändringarna i organisationen hos Peak Performance sattes i december i fjol för att skapa bättre synergi mellan marknad- och designavdelningarna för att kunna, enligt ett pressmeddelande, erbjuda en starkare, snabbare och mer lättrörlig organisation.
- För att skapa de bästa produkterna på det mest effektiva sättet såg vi ett behov för bättre integration och förståelse mellan marknads- och designteamet. Genom att förena marknadsavdelningens djupa kunskap om vår målgrupp och designavdelningens kunskap om produkter och kollektioner kan vi säkerställa att rätt produkter kommer ut på marknaden snabbare, Nicolas Warchalowski vd Peak Performance i en kommentar.
Peak Performance har under en längre tid arbetat för att förnya, förändra och se över bolagets sortiment och produkt och stärka kategorierna ski, golf och outdoorsegmentet samt växa inom sportkläder.
Artikeln är en del av vårt tema om Jobb & Karriär.