23948sdkhjf

”Ni kommer se mycket mer av Chiquelle under 2018”

I helgen öppnade e-handlaren tillfällig butik i Mall of Scandinavia och kön innan öppning bestod av 500 personer.

Chiquelle öppnade den gångna helgen tillfällig butik i Mall of Scandinavia och intresset beskrivs av Johanna Ohlsson, marknadschef som stort.

- Vi har haft tusentals besökare, främst från vår egna kundbas och genom våra sociala medier. Vi hade kunder som väntade utanför gallerian redan från klockan 02.00 på natten för att komma först i kön till öppningen klockan 12.00. Redan timmar innan vi öppnade var det över 500 personer som väntade i kön som ringlade genom stora delar av gallerian och det var kö till butiken nästan hela dagen, säger Johanna Ohlsson till Habit.

Då e-handlaren bedömer intresset som fortsatt stort för att besöka butiken har företaget beslutade att förlänga butiken och ha öppet hela veckan fram till på söndag 11/2. 

Vad har ni sålt mest av? 

- Allt har i princip sålt bra, men våra senaste nyheter och bästsäljare har varit mest populära. 

Vilka produkter lägger ni fokus på och hur ser samarbetet mellan webbutik och den fysiska butiken ut?

- Vi har främst fokuserat på att visa upp våra senaste kollektioner och bästsäljare, de produkter vi vet att våra kunder efterfrågar mest och vill se och känna på. Eftersom vi har  huvudkontor och lager i Stockholm så har kommunikation, transport och organisering kring online och fysisk butik fungerat smidigt. Vi jobbar med påfyllning av produkter non-stop hela dagarna, varje timme, för att kunna möta den efterfrågan från våra kundermen också för att butiken alltid ska se inbjudande ut.

Väntar det fler liknande satsningar framgent?

- Vi kan tyvärr inte berätta om kommande projekt och satsningar men målet är att skapa nya rekord varje månad. Ni kommer att se mycket, mycket mer av Chiquelle under 2018.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.065