23948sdkhjf

Exklusivt för e-modehandlare

Denim is Dead återuppstår ånyo med damkollektion exklusivt för Zalando i vår. Till hösten väntar bredare distribution.

Damkollektionen för e-handlaren bygger på några av varumärkets tidigare bästsäljare, bland annat från 2012 om än i uppdaterad form och look.

Denim is Dead satsar återigen med en ”ny” grupp av individer och investerare bland andra några som var med i starten 2011. Vilka de är som ligger bakom satsningen vill inte Carl-Michael Sjöberg berätta när Habit når honom utan nöjer sig med att konstatera att det blir en nysatsning för varumärket och att det känns otroligt roligt att först nå ut via Zalando.

Denim is Dead visade dessutom upp sig i på Revolver i Köpenhamn häromveckan.

- Mässan var fantastiskt för oss och vi körde ett ganska opretentiöst upplägg som kändes aktuellt med tanke på hur marknaden ser ut nu och vi hade mycket bra dialog kring läget i branschen, säger Carl-Michael Sjöberg till Habit.

Han säger  att under året och inför hösten, förutom med Zalando-kollektionen, så ligger fokus på Sverige och 2019 globalt med agenter och distributörer.

Varumärket hann varken första eller andra gången egentligen aldrig komma ut internationellt och Carl-Michael Sjöberg säger att Nordamerika är en marknad med otrolig potential för varumärket.

Företaget har nytt lager och showroom i Stockholm.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062